Para traballar
este tema, empregarei como material principal a película de Matrix.
Non teño un tema
claro proposto que reflexar aquí, porén intentarei dar a ver o complicado que é
o tema da percepción, a realidade e fantasía, a obxectividade e a subxectividade,
e do coñecemento ligado a todas estas experiencias.
Matrix é un
mundo no que todo é verdade á vez que é mentira. É dicir, é algo verdadeiro
para os que viven nel, e é algo falso para aqueles que son alleos a esa
situación. Isto pódese interpretar como que os segundos teñen o coñecemento da
verdade e os primeiros non, ou tamén coma a maneira de ver o mundo.
A percepción é
algo moi simple e á súa vez moi complexo. Cada un ve o mundo ao seu xeito, ó
mellor con trazos comúns a outras persoas debido á enculturación, e cada un
pode conformar as súas propias opinións. O que para un é real, para outro pode
ser totalmente descartable do plano da realidade. Isto pódese exemplificar coas
drogas. Alguén que sufra alucinacións vai estar sometido a un coñecemento do
mundo distinto a aquel, en teoría e en principio, san e libre de substancias
que alteren e condicionen a súa percepción.
O mundo que nos
rodea, todo o que sentimos... É moi incerto, é relativo. Que se pode considerar
real? Está ante min, en verdade, o ordenador co cal penso que escribo? É unha
ilusión e estou a durmir? Nada disto é real? É todo, ao contrario, perfectamente
real e comprensible?
Tal e como se ve
plantexado en Matrix, ¿vivimos todos os humanos nun mundo común a nós, pero
distinto a todo o que non coñecemos? Hai que contemplar unha cousa: a
percepción tamén vén dada, en gran medida, polo coñecemento. Porque, ao fin e ó
cabo, o mundo no que nos tocou vivir non o concibimos coma un conxunto de
coñecementos descubertos e por descubrir?
O tema da
percepción está intimamente ligado co do coñecemento, pois sabemos o que
sabemos en función do que se percibe e do xeito no que se percibe.
Na percepción
inflúe a propia perspectiva ante a vida do individuo. É aquí como pode xurdir o
afán de saber máis, a partir dos estímulos que se reciben queremos organizalos
coma un saber propio e, a partir de aí, pretendemos organizar as nosas
aprendizaxes en escalafóns, ata dar cun coñecemento superior que se coñece como
“verdade”.
É algo moi
discutido en filosofía a busca constante da verdade, cousa que eu penso
que, tal e como se concibe
maioritariamente este concepto, nunca se vai atopar. A verdade é cousa de cada
un. O que é verdadeiro para alguén, a validez de algo para un mesmo. As crenzas
propias dun mesmo van determinar a súa propia verdade. É coma o mito da
caverna; para os presos é algo completamente normal o seu mundo, pero para o
que se libera, pensa que o verdadeiro mundo é o de fóra.
Eu pregúntome: por que organizar
a busca da verdade coma algo progresivo, coma algo escalonado, ata atopar un
conxunto de percepcións superior, e non coma algo meramente suxeito a perspectiva
segundo o individuo?
Alejandra Picón Romero, 1º BI, L.
No hay comentarios:
Publicar un comentario