A adquisición de linguaxe é un tema que se veu estudiando
dende fai moito tampo, poseendo un papel fundamental na vida do ser humano, xa
que é a porta de comunicación co medio
circundante dende o noso nacemento.
Normalmente asociamos este proceso cos rapaces pequenos e en como comezan a
falar, a adquirir a linguaxe, ainda así non ten idade nin límite, adquirimos o
coñecemento da lingua toda a nosa vida.

Existen diversas teorías que tratan este tema, unhas relacionan a adquisición dunha lingua
coa imitación ou repetición, como unha
resposta de "eco"a estómulos, neste caso, propiciados por adultos; outras expoñen que a linguaxe forma parte das
propiedades cognitivas do ser humano, outras cren que dende os principios da
sua existencia, os bebés incorporan e asimilan a información que perciben dun
xeito propio e despois corrixena; e así, moitas outras.
Persolamente encontro a primeira das teorías citadas a máis
adecuada, posto que a fala é unha resposta motora, así mismo, non só se adquire
a linguaxe por imitación, senón que a observación representa un papel moi
importante no desenvolvemento, mediante a cal as perosoas non só imitamos ou
repetimos a ación da fala, senon que incluimos xestos e comportamentos á sua
vez.
Por exemplo, a nai sorrí, e o bebe aprende e imita ese signo para
comunicarse e obter o que precisa; ao igual que cando chora, ralizandoo como
medio de comunicación para suplir unha necesidade, como pode ser fame, dor,
sono, etc.
En canto á pregunta de si a capacidade de adquirri unha
lingua é innata, existen disputas entre o nativismo, o cal sostén que a
capacidade de ver, oír, pensar, como a de falar, son actos innatos ou xenéricos;
e o empirismo, convencido de que un rapaz aprende a falar por imitación dos
adultos, aprendedno un idioma da mesma maneira que outras destrezas físicas e
mentales.
Tendo en conta o que anteriormente expuxen, penso que ese capacidade da que falamos, non é innata, senón que o entorno social é un factor determinante no desenvolvemento idiomático.
Alba Montero Tembra, 1ºBI-L
No hay comentarios:
Publicar un comentario